Sunday, March 13, 2011

Ikke stem Høyre på grunn av Torbjørn Røe Isaksen


Til tross for at dette er en blogg som nokså ensidig retter seg mot Høyre og dets stygge søsterparti, finnes det en åpning selv her for å gi ros der ros er fortjent.

På en søndagsettermiddag som dette finner jeg det bryet verdt å si at jeg synes Torbjørn Røe Isaksen er en likandes fyr. Denne helga alene har jeg vært genuint enig med fyren tre ganger. Det begynte på fredag, da jeg meldte meg inn i en støttegruppe for han på Facebook, oppretta av SVs Snorre Valen som en reaksjon på at Jern-Erna har svingt partipisken i Datalagringsdirektiv-saken. Det fortsatte da jeg etter jobb plukka opp ukas utgave av Morgenbladet, der Røe Isaksen hadde en glimrende artikkel om det han med rette kaller «den ekstremistiske, antidemokratiske og antisemittiske organisasjonen» Hizb ut-Tahrir.



Jeg kjenner den gjengen fra den tida jeg bodde i Danmark – de hadde lokalene sine i samme gata som jeg bodde i Københavns Nordvest-kvarter, og var omtrent like velkomne i nabolaget som Vjatsjeslav Datsik og hans Slaviske Union er på Holbergs plass. Og nå sist var det da han søndag morgen twitra ut ei lenke til en kronikk i dagens Aftenposten, som Røe Isaksen beskrev som «utrolig sterk og rørende.» Jeg hadde lest den par timer tidligere, og tenkt akkurat det samme.

Hvor vil jeg med alt dette?

Jeg vil bare minne alle de som måtte finne denne fyren like oppegående og likandes som jeg selv gjør i blant, om at han tilhører et hjerteløst parti som har tenkt til å gå i regjeringsallianse med Fremskrittspartiet. Så om du er blant dem som lar personer influere partivalg, klyp deg selv i armen neste gang du tenker at «han der har jo et poeng,» og tenk igjen. Ikke stem Høyre på grunn av Torbjørn Røe Isaksen.

No comments: